14 August 2010

From SP with LOVE

salam..
Kali ini bersiaran dari tempat yg berbeza dari sebelum ini..
Sungai Petani!
Ya!..aku balik kampung..lama sgt dh xbalik..sampaikan xingat bila last time balik bermalam kat cni..
2 minggu lepas dah balik alor setar.Minggu lepas lak aku ada ajak balik sp tp cik abang standby.kena ada kat penang..So dia janji minggu ni nak bwk aku balik sp..Yahuu..hehe

Taun ni bleh kira dgn jari berapa hari kami bermalam kat sp..so sad..
Tapi insyaallah aku redha.semenjak dah berkeluarga sendiri ni mmg mcm itula..kena bertolak ansur.
Xbleh nak ikut hati perasaan kita ja..Sapa yang dah berkahwin  pasti tahu maksud aku..

Tp aku manusia biasa ini kdg2 merajuk jgk dgn cik abang..yelah..lama sgt xbalik..memangla kdg2 tu berjumpa jgk..tp tu pon sbb mak ayah aku yg duk mai umah kami.mcm xbest lak..mak ayah yg  dtg menjenguk anak cucu sbb rindu...
Terbalik plak..patut anak2  la balik menjenguk dan berbakti pada mak ayah selama mana mereka masih ada..

Perkara ini melibatkan kedua belah pihak.
Maksud aku, bukan takat umah ma abah aku jer, umah mak ayah beliau yg nun kat alor setar pon jarang jugak.

Sampaikan aku yg kena minta beliau adjustkan kerja spy dpt balik alor setar.


Risau jugak aku..yala hati org tua kenala jaga. 
Takut gak org salah anggap aku yg xmau balik sana.huhu
Bukan nak bermuka2 atau nak tunjuk aku ni mulia ka apa tp aku mmg dari dulu berazam
nak kasih n sayangkan my PIL mcm aku kasih n sayangkan ma abah aku sndiri.  Lagipon ingat lagi..Ma abah aku slalu pesan suh jaga hati mertua melebihi hati depa..
Dan setakat ini alhamdulillah...dalam beberapa aspek, aku mmg
mempraktikkannya. dan biarla Allah sahaja yg mengetahui dan membalasnya..
Same goes to my hubby. Thanx to him kerana layan ibubapaku dgn baik.


Walaupun jarang2 sekali balik namun syukur alhamdulillah aku dan suami dikurniakan
ibu bapa yg memahami tuntutan kerja suamiku yg bz ituh.hehe
Even arini pon pg2 dah keluar pi site.KERJA


..........................................................................................................................................

Apa-apa pon aku berdoa semoga kami menjadi anak2 yang sentiasa disenangi oleh kedua2 ibubapa kami dan berpeluang menggembirakan hati kedua org tua kami selama hayat mereka ada..ameen.

"Wahai Pemeliharaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka memelihara aku semasa aku kecil." (17:24)

No comments: