25 October 2010

Panjang Umurnya..

Salam..

Sunyi sungguh laman aku nie..nak wat camna..
tuan dia yg malas ni jarang2 jenguk..bz la kengkononnya kan..hehe ~cliche..=p
start masuk bln oktober, mmg akan rasa cam pantas je masa berlalu..
pejam celik..tau2 dah nak kena set azam taun baru la sgt..
syllabus taun ni utk bdk2 yg aku ngajar pon dah habes dari bln lepas lagik.
lega perut rasa..fuuh...

sejak cuti raya haritu, tiap2 hari sabtu ada je keje..hoh..penat wey..
terkocoh2 ke sana sini.. mau kurus aku nanti..hehe *mimpi*

15 Oktober lepas besday en hubby.excited aku tunggu dari bulan sept lagik..
mcm2 planning sbnrnya...konon2 nak tempah cupcakes buh edible image arsenal la kat sini..
nak selebret mkn tmpat spesel la n mcm2 lgk..hehe


Last2 aku beli 1 slice cake SR + pretzel Auntie Annes 4 ketui + Pizza Tuna RM 4.79 kat La boheme..
Tu jer..Malam 14 Okt tu 3 beranak dok mkn mengadap sambil bersila..
Wish2 Hepy Besday, wish loving2 bagai then tido..
Sok paginya kul 645pg b drive g skolah aku senyap2 g letak Kad Besday 2 keping ( 1 dari aku, 1 dari Ummar) ngan sekotak hadiah kat atas dashboard kete..

Dalam kul 725 en hubby cayunk kol

Dia:  Syu dah sampai sekolah lum ?
Aku : Dah. Baru pas punch. Dah bertolak syg?
Dia: Blum.baru masuk keta. Ni syu wat seprise kat abg ka?
Aku : Oo..dh tgk la ni..terharu dak? *sambil senyum2 bangga*
Dia : Tu la..mcm terharu jgk..*sambil kesat2 air mata* (teet..yg ni aku tipu!=p)
Aku : Dah baca kad Ummar?dia yg tulis conteng sendiri tau...
Dia : Heee...;) *suara bahagia*
............................................................................................................




Ya Allah ya Tuhan kami..
Lindungilah dan peliharalah suami kesayanganku Mohammad Rifaee bin Ahmad..
Kurniakan kepadanya  kesihatan yang baik,
limpahan rezeki dan nikmat,
hati yang tenang dan tenteram, 
lapangkanla dadanya,
dan berikan hanya yang terbaik buatnya..

Jadikanlah suamiku hamba yang taat kepada Mu,
Sayang dan kasih kepada Mu,
Sayang dan kasih kepada ibubapanya,
Sayang dan kasih kepada ibubapa mertuanya,
Sayang dan kasih kepada isteri dan anak-anaknya..

Amin ya Rabbal alamin...






23 October 2010

Best lagu nie..tenyum...;)



Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse
 

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus
 

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
 
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
 
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
 
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
 
Ulang Chorus


Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
 
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
 
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
 
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
 
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit



....................................................................................................................................................................




Ummar Renyih..=)
....................................................................................................................................................................

07 October 2010

Buas ker anak ummi ni?

Aiseyman..td pengasuh ummar tibe2 cakap..

"ummar buas sgt la la ni"..huhu..sentap kejap aku dgr intro dia ptg td..buas ni kalo org utara ckp merujuk kepada perlakuan yg xreti duk diam..kalo bahasa positifnya...aktif la...

"pastuh duk tarik rambut Awal je hari ni" 

kecik hati hokey kalo tibe2 dgr org kata kat anak kita camtuh..mule la kpala hotak aku ligat dok pikir alternatif nak hantar ummar kat lain plak..mmgla dia xda ckp xmo jaga ummar dah..tp aku ni yg sentap lebey..

yerla...nada dia ckp tu bunyik cam org putus asa n mengeluh..mcm xlarat sgt dh nak melayan anak bujang aku..mau xresah aku dibuatnya..


huwaaaaaaa..nak nanges aa camnih..
buas sgt ke hero aku nih kat umah dia?
bila duk umah ngan aku ok jek aku rasa..
still in control la..

adoyai..