20 September 2012

Mendamaikan

Suka sgt renung muka anak2 dan suami masa dorg tidur..

Semoga sentiasa berada di bwh lindungan dan rahmat dari Allah sama ada ketika jaga atau tidur..

Wajah2 ini la yg sentiasa memenuhi ruang doa seorang ummi..

Terima kasih Tuhan atas nikmat kebahagiaan yg kau berikan..
Ampunila dosa dosa ku..













14 September 2012

Warkah daripada seorang adik

Selamat ulang tahun wahai abgku.
Walopon kdg2 abg buat kat sy,tp sy tahu sbnrnya abg sgt2 syg kt sy. Buktinya, kalo abg blik dr skool, msti abg dtg cari sy dulu. Bertubi2 ciuman abg bg kt pipi. Seronoknya sy.

Sy ingat lg masa sy bru lahir. abg selalu menerpa sy dan melabuhkan lima jari abg ke muka sy. Pang!! Bkn sekali, malah berkali2. Smpai ketakutan sy kalau ditinggalkn sendirian dan tiba2 derap kaki abg sy dgr. blum abg smpai sy dh menangis.  Ummi ckp sy trauma.

Tp itu dulu,sekarang tidak lagi. Sekarang sy la kesayangan abg. Dalam sehari berpuluh2 kali abg peluk dan cium sy. Kalau ummi ayah keluar pg giant bwk sy seorg sj, abg akan meraung raung cari sy di rumah. terharu sy dibuatnya wp kdg2 sy pelik jugak kenapa abg xpula meraung cari sy kalau ummi ayah tinggalkn sy di rumah dan bwk abg bersama. Hmm..

Apa apapun duhai abangku, selamat ulangtahun yg ke 3. Abg jaga diri baik2 ye. Jgn nakal2. Nanti sy ikut nakal jgk.kesian kt ummi kita.

Abang Muhammad Ummar Uwais

Saya sayang abang. Sayang sangat2.
Sebab hanya abgla satu2nya abang kesayangan saya. Takde abg lain dah.

Ikhlas daripada adikmu,

Muaz.


08 September 2012

Nasib bdn la org lain bergolek2 d rumah,aku kna keja pula d hari sabtu. Tp xdala nasib bdn sgt sbb dh cuti awal raya hari tu kn.so kenala ganti balik.hehe

Rindula kt bdk2 dua org tu.
Skrg ni mcm2 peel masing2. Yg abg tu hero la katakan. Balik raya umah mertua ritu, pecah penutup conningware mak. Dhla beli kt uk. Lepas sepuluh tahun plus hayat dia,ditakdirkn pecah. Mak senyum je. biasala, mak mertua aku. Org plg positif yg pnah aku jumpa.mak ckp bdk2 tgh nak besar, memang begitu. Tara nak ceghedik, kata org utara. tmbh pula, cucu sendiri dalangnya. Aku pulak.hmm, segan sungguh rasanya. Ummar mmg agak lasak. Tp satu ja yg pujuk hati ku. Mak kata en hubby pn begitu dulu. Attention seeker. Mcm xpecaya bila tgk dia skrg. Dgn baiknya, solehnya, penyayangnya..eh,lelebih plak isterinya ni. meluat org yg baca kang..KAHKAHKAH.  

Tp satu je yg aku perasan.dgn ummar kami kena jd penuh hikmah dlm menegur dia. Kalau kita xsbr n tinggikan suara, dia lg bg kita marah. Kena pandai pujuk n bgtahu kenapa xbleh buat satu2 benda tu. Kalau xbg dia satu perkara, kena gantikn dgn perkara yg lain. Cth, xboleh beli utraman sbb bru je beli smlm tp ayah beli koko krunch dulu. Besok2 kita dtg, kita beli ultraman. Dia dgr. Tp mmg dia akan tuntut besok2 tu. So mmg akan genuhi. Xpun dia skrg suka sgt tgk oggy n the coackroaches kt handphone. Tp kbetulan kita tgk duk msg org ka apa, ckp ummi nk guna dulu. 5 minit nanti ummi bg. Mmg dia dgr n tunggu.

Apapun aku sbgai ibu sentiasa berdoa moga ummar dikurniakan hati yg terang,akhlak yg baik dan jd hamba yg soleh..

P/s: kalau pg rumah org, hati ni xputus2 doa agar Allah pelihara maruah anak2ku. Risau snggh dia buat apa2 yg mengundang tidak senang pd hati si tuan rumah.