30 December 2010

Demam 3 beranak

Whoaaa...3 beranak demam kali ni!
Agak mencabar minggu ini..Ummar yg duluan demam..masa pulang ke kampung di Alor Setar hujung minggu lepas..cuma alhamdulillah kami xdemam teruk serentak..Kesian kat budak kecik tu la..panas sgt badannya sampai terlantar je..mujur maktok jelum kepala dgn air ramasan daun bunga raya putih..keluar air hangat..risau bdk2 ni..takut tarik..nauzubillah..

Hari Isnin : suhu badan Ummar 40.8 degrees, ummi dan ayah masih ok dan cuma sakit2 tekak biasa..
Hari Selasa : suhu badan ummi 38.9 degrees, demam Ummar dah makin okey, cuma selsema dan batuk je..ayah plak selsema dah mula menyerang..
Hari Rabu : suhu badan ayah 39.8 degrees..kesian ayah sakit kepala..dapat mc dua hari..Ummar lak asik muntahkan lendir+susu..tp bagus la..kuar le kahak2 n lendir dia tu...cumanya budak comey ni dh xbrani nak minum susu..sanggup menahan lapar n dahaga..Ummi lak dh sehat alhamdulillah..kalu tak mana nak pegang keyboard ni haa.  


Berselang seli..Alhamdulillah bukan serentak..bolehla saling tengok tengokkan..
Kebetulan masa demam tu kami sekeluarga bermalam di Bertam 2 malam sbb kat umah xda air..
Tumpang rumah kakak..dorg satu family pon demam gak..tapi ada adik2..import dari Sg petani..
Minta dtg tlg jagakan Ummar masa ummi demam.

Tapi apa2 pun syukur la demam biasa2 saja..
Allah saja nak uji tu..
Supaya bermuhasabah diri sikit..
Kami redha
Apalah sgt ujian ini jika nak dibandingkan dengan limpahan nikmat-kesenangan, kegembiraan, ketenangan,kebahagiaan dari DIA yang dah kami sekeluarga dapat sepanjang setahun nie ...
Semoga itu tanda yg Allah masih sayang dan masih ingat kita..
Syukur Ya Allah..
Jadikanlah kami hamba Mu yg sentiasa mensyukuri segala nikmatMu dan tidak pula menjadi hamba yg kufur apabila didatangkan dugaan dan ujian..redhakanlah dah tabahkanlah hati kami..Amiin Ya Allah..

No comments: