30 April 2012

Selsema



Dengan mbah depa

Setiap kali musim hujan, mmg Muhammad Ummar akan selsema. Kalau dulu, dia seorang ja la yg selsema. Tp sekarang kejap je dh jangkit kat Muhammad Muaz. Asyik ciom adik je dgn hingus meleleh2, lagila cpt virus selsema disebarkan..

Kesian si kecik ni. Bukan takat selsema, dapat demam sekali. Tapi comel plak bila tgk dia demam. sbb jadi manja semacam. merengek2 manja. Geram rasa nak gigit ja. 

Pic pagi semalam. Kena peluk baru tido. Rasa lemah badan kot. Suhu  37.8. Mujur ada ayah.
Kemudian, pagi2 8.30 tu terus pegi hospital. Nak bawak adik Mukmin dan ambil ubat utk abg Uwais jugak.
Behave sangat masa buat benda alah ni. Good boy Abang Uwais!


Sekali doktor cakap adik demam sikit je. Tapi abg agak serius. Bunyi mcm adaa banyak kahak. Mmg ada history asma pun. Tapi aktif macam biasa jugak alhamdulillah. Makan je xberapa lalu. Buatkan bubur ayam barula nak makan banyak sikit. Yang paling tak menahan, malam semalam masa aku duk nak bersiap nak pump susu, ada budak dtg menyibuk nak pump jugak.
bergegar gambar. ummi tgh gelakkan abang uwais 

isk2..



semoga cepat sembuh ye anakanda berdua. dah sihat, boleh kita ajak ayah pi ayan jalan



1 comment:

juelee said...

semoga cepat sembuh anak2... hehe sangat riso kalau anak tak sihat kan syu? sabar bebanyak